För Sony är PS4s andra uppsättning spel precis lika viktig som lanseringsdagen

PS4s lanseringslineup är en blandning av 23 storbudgetspel och några mindre indiespel, men den har inget direkt utstående måste. Sonys Scott Rohde sade dock att PS4 kommer att ha ett stadigt flöde med mjukvara de närmsta månaderna, och det är väldigt viktigt för en ny plattform.

Rohde, ansvarig för mjukvaruproduktutveckling på Sony Worldwide Studios America, sade till Polygon att utöver den ordentliga lineupen på lanseringsdagen, finns det också gott om material ”precis runt hörnet” för PS4.

Infamous Second Son För Sony är PS4s andra uppsättning spel precis lika viktig som lanseringsdagenRohde sade att det fasta lanseringsdatumet för Infamous: Second Son kommer att komma snart, och detsamma gäller information om ett annat PS4-exklusivt spel, The Order: 1886.

PlayStation-organisationen har enligt Rohde siktat in sig på spel som inte kommer att släppas förrän ett tag in i framtiden, bortom julsäsongen 2014 och så långt som fyra eller fem år efter PS4s lansering.

Valet att försena en del tredjepartsspel som UbisoftsWatch Dogs och The Crew, som DriveClub, var “rätt beslut” sade han.

“Paramount ser till att spelet är det spel som vi vill lansera”, sade han. ”Du måste låta utvecklarna fatta det beslutet. Alla blir gladare om två år när de pratar om Watch Dogs, de blir glada att [Ubisoft] spenderade fyra eller fem extra månader på att göra spelet bättre, för spelet har så stora möjligheter.”

Watch Dogs För Sony är PS4s andra uppsättning spel precis lika viktig som lanseringsdagenRohde förväntar sig att PS4sgrupp fristående utvecklade spel kommer att hjälpa till i att runda av de veckliga och månatliga lanseringarna.

“Jag är stolt över vad som finns”, sade Rhode. ”Från mitt utvecklarperspektiv är det svårt att lansera spel.  Det finns en anledning som ändrade runt hos första- och tredjepartsutvecklare. Jag älskar att det eftersom vi omfamnade indiespel nu finns en stor mängd spel som supplement till de vanliga spelen. Jag tror verkligen att det är bra, att man måste ha ett bra flöde.”

About Agneta Olson

Spelaren i mig njuter av utmaningarna i spel och teknologin bakom dem. Låt oss njuta av livet medan vi kan! Min Google+ * Om mig+